• En
    /  2
عنوان : برای نخستین بار در كشور ایستگاه سیار نامه رسانی در استان كرمان راه اندازی می شود
کد خبر : ۱۳۵۹۵۱
تاريخ :
 ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ 
ساعت : ۸:۱۰:۵۴

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برای نخستین بار در کشور ایستگاه سیار نامه رسانی در استان کرمان راه اندازی می شود

 

علیرضا اکبری مدیر کل پست استان کرمان دارای مدرک فوق لیسانس و 26 سال سابقه خدمت است. وی بیش از 10 سال معاون امور پستی استان هرمزگان و از سال 92 تا کنون مدیر کل پست استان کرمان بوده است. پیش از آن نیز سمت هایی از جمله مسئول روابط عمومی، مسئول واحد آمار، معاون اداره باجه ها، معاون اداره تجزیه و مبادلات، رئیس امور اداری و رئیس اداره پست شهرستان سیرجان را بر عهده داشته است.

به تازگی طرحی از سوی اکبری با عنوان ایستگاه نامه رسانی سیار برای نخستین بار در کشور مطرح شد، به بهانه تشریح این طرح گفت و گویی با وی به شرح ذیل داشته ایم.

 

-ایستگاه نامه رسانی سیار برای نختسین بار در کرمان با چه هدفی راه اندازی شده است؟

در سالهای اخیر نحوه کار موزعین بسیار متفاوت شده است توزیع بسته های حجیم در تعداد زیاد، تنوع ابعاد مرسولات اینترنتی، جمع آوری مرسولات در گشت های موزعین از جمله دفتر خانه ها، طرح غربالگیری، فروشگاههای اینترنتی منجر به کاهش کیفیت بخش توزیع در شبکه شده است بنابراین چاره را در این دیدیم تا با راه اندازی ایستگاه های نامه رسانی سیار و ثابت مطابق با استانداردهای توزیع و مهندسی دقیق، کیفیت خدمات رسانی و رضایت مشتریان را افزایش دهیم.

در این راستا، طرح پستچی معتمد محله با همکاری بخش خصوصی در ایستگاه نامه رسانی سیار و ثابت کرمان به صورت پایلوت مستقر می شود و به جای مراجعه افراد مختلف اعم از مامور برق، گاز، شهرداری و ... به در منزل افراد؛ یک نفر نماینده و معتمد پست به اماکن مراجعه و انواع این خدمات را ارایه می کند.. موفقیت اجرای این طرح در گرو آن است که مجلس آن را بصورت قانون تصویب و به همه دستگاهها ابلاغ نمایند و مدیران ارشد شرکت  ها و مسئولین دولتی نیز همکاری کنند.

اجرای این طرح می تواند امنیت و آرامش برای خانواده ها، کاستن از فشار کار به موزعین، افزایش کیفیت توزیع، اصلاح گشت های نامه رسانی و استاندارد توزیع، مهندسی مجدد ابزار و لوازم کار در جهت ارتقا وضع موجود، ایجاد اشتغال با توجه به کوچک شدن گشت های نامه رسانی با استفاده از توان بخش خصوصی و  افزایش ارتقا فرهنگ استفاده از پست و صرفه جویی ملی را به همراه داشته باشد.

 

- پست استان کرمان طی چند سال اخیر روند رو به رشدی را طی کرده است دلیل این رشد چه بوده است ؟

در طی چهار سال گذشته زحمات بسیار زیادی در جهت رشد پست استان کشیده شده است، ابتدا با تمرکز و شناخت کاملی از مجموعه پست استان، تغییرات در همه رده های سازمانی آغاز شد و در ادامه با استفاده از توان نیروهای جوان در کنار همکاران با تجربه ترکیب بسیار خوبی در قالب کار تیمی و مشارکتی با هدف هم افزایی دنبال شد.

 

- چه قابلیت ها و ظرفیت هایی را در استان سراغ دارید که می تواند باعث رونق هر چه بیشتر پست کرمان شود ؟

قابلیت ها و ظرفیت ها در استان کرمان بسیار است و پست باید بتواند از این دریای ظرفیت ها استفاده کند و آنها را به ترافیک و درآمد تبدیل کند، اما نگاه ما بگونه ایست که بدنبال ترافیک هایی هستیم که دارای ارزش افزوده در بستر IT با کمترین نیاز به نیروی انسانی باشد، است.  وجود شهرک های صنعتی و ظرفیت های متعدد بعنوان پهناورترین استان کشور می طلبد بیشتر تلاش کنیم و آنچه امروز شاهد آن هستیم تنها 70 درصد از توان پست استان است.

 

- همانطور که می دانید به زودی پست وارد فضای رقابتی با اپراتورهای بخش خصوصی می شود ، آیا فضای موجود پست را مناسب وارد شدن به این عرصه می دانید ؟

فضای موجود پست برای ورود به فضای رقابتی به هیچ وجه آماده نیست، یعنی اینکه پست برنامه مدون و روشنی برای نگاه به آینده با حضور رقبا ترسیم نکرده است، ما باید از هم اکنون کار گروهی برای این موضوع بسیار مهم را آغاز کنیم و نقشه راه مناسب را طراحی، سیاست گذاری و به همه استانهای کشور اعلام  نماییم.

نکته بسیار مهم دیگر سرویس تجارت الکترونیک است که ظرفیت بیشتری برای توسعه دارد و الزاماً بایستی بطور ویژه زیر ساختهای لازم برای رشد در این حوزه در نظر بگیریم.

 

- تغییرات و اصلاحات ساختاری سالهای اخیر پست را چگونه ارزیابی می کنید ؟

در طی سالهای اخیر زحمات زیادی برای شبکه پستی کشیده شده و هر کدام از مدیران ارشد چه در گذشته و چه در حال حاضر دلسوزانه بدنبال رشد و تعالی پست بوده و هستند، اما در دنیای امروز که ارتباطات و تبادل اطلاعات در کسری از ثانیه در حال انجام است برای بقا و به روز بودن در عرصه خدمات؛ بایستی پستهای پیشرفته دنیا را مطالعه، ارزیابی و بومی سازی کرده و به در کنار آن به اصلاح ساختاری سازمانی بپردازیم.

 

- همانطور که می دانید طی سالهای اخیر سرویس ها و خدمات متعددی در پست راه اندازی شده است اما بسیاری از مردم با این خدمات ناآشنا هستند ، به اعتقاد شما چطور می توان این سرویس ها را در بین مردم جا انداخت ؟ و کدام سرویس ها و یا خدمات ظرفیت بیشتری برای توسعه دارد ؟

اگر در میان مردم برویم و نظر ایشان را جویا شویم جواب سوال خود را گرفته ایم، آنچه که امروز مشتری از ما می خواهد : ساده سازی، سرعت، دقت، کیفیت و امنیت است که در بیشتر مواقع حرفای ما در حد شعار باقی مانده است؛ در حال حاضر تعدد سرویس خواسته مردم نیست، امروز شرکتی موفق است که با خواسته مشتری همراه شود .


DOURAN Portal V4.0.4.0

V4.0.4.0